بد افزار تروجان (Trojan)


 

دشمنان پس از باز گشت یونانی ها،اسب را به داخل شهر می آورند.شب هنگام،سربازان یونانی که داخل آن مخفی شده بودند از آن خارج شده و دربازه شهر را برای دیگر سربازان باز کردند.

نحوه عمل تروجان ها هم مشلبه این حقه یونانی ها است.یعنی یک تروجان با ورود به یک رایانه،با در دست گرفتن بسیاری از کنترل ها و نقاط حساس،می تواند ضربه های خطرناکی را وارد کند.


Trojan_Horse

تروجان ها بر خلاف ویروس ها و کرم ها قابلیت تکثیر ندارند؛اما به صورت یک برنامه مستقل،یا زیر برنامه ای درون یک برنامه مجاز دیگر قرار می گیرند و در صورت اجرا فعال می شوند. تروجان ها هنگام فعالیت،مجموعه ای از فعالیت ها را انجام میدهند و از این لحاظ می توانند بسیار خطرناک باشند.تروجان ها علاوه بر کار های معمولی که توسط ویروس ها انجام می گیرد (از جمله حذف فایل ها)،معمولا این امکان را دارند که با سرویس دهنده خود اعم از یک سایت یا شخص،ارتباط بر قرار کرده و به عنوان واسطه،کار هایی را که او می خواهد انجام دهند.کار های دیگری مثل بارگیری ویروس ها و بد افزار های دیگر و حتی جمع آوری اطلاعات مهم و شخصی کاربر مثل فایل های شخصی،رمز های عبور،آدرس های ایمیل،شماره کارت های اعتباری و حساب های بانکی و فرستادن آن به آدرسی خاص از دیگر فعالیت های تروجان ها است.

تروجان ها برای جلو گیری از شناخته شدن توسط کار بر کار های مختلفی انجام می دهند.ساده تین این کار ها،انتخاب نام های شناخته شده و شبیه فایل های سیستم عامل است.مثلا فرض کنید تروجانی که نام خود را Winlogon.exe و یا Svchost.exe انتخاب کند.در این صورت هم احتمال اجرای آن توسط کاربر فایل های موجود در حافظه رم رایانه را می بیند (در ویندوز با فشردن کلید های Ctrl+Alt+Del می توان در صفحه Processes این فایل ها را مشاهده واجرای برخی از آنها را متوقف کرد )

به ماهیت آن شک نکند.

 

تروجان ها انواع مختلفی دارند. بعضی از آنها شبیه نرم افزار های جاسوسی (جاسوس افزار) هستند.این دسته از تروجان ها می توانند هنگام وارد کردن رمز عبور،آن را ثبت کرده و به همراه اطلاعات دیگر مثل IP رایانه،شماره های تلفن و...برای مهاجم بفرستند.برخی تمامی کلید های فشرده شده توسط کاربر را ذخیره می کنند و به آدرس خاصی ارسال می کنند.بعضی دیگر که به تروجان های کلیک کننده معروفند با فرستادن دستوری خاص برای مرور گر وب،کاربر را به آدرس های خاص اینترنتی هدایت می کنند.این کار با اهداف تبلیغاتی و مخرب انجام می گیرد.



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: